فتيات أون لاين

مرحباً بكم في منتدى أسرة فتيات أون لاين بكلية رياض الأطفال - جامعة القاهرة أهلاً و مرحباً بكم


    العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    شاطر
    avatar
    Ojamajo Doremi
    مقرري اللجان

    المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 28/11/2008

    العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  Ojamajo Doremi في الأحد ديسمبر 21, 2008 9:17 pm

    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    نظراً لكسلنا الشديد و تلككنا في العمل للأسرة
    فقد تقرر أن تقوم بإصدار مبدئي للمجلة كإصدار تجريبي
    العدد صفر
    أرحب بمشاركاتكن و اقتراحاتكن
    الأبواب الموجودة عندي إلى الآن :

    افتتاحية العدد - محتاجة اسم جديد ليها و يكون مبتكر
    كمبيوتريكا - من اسم قارة أنتراكتيكا و لو حد عنده اقتراح أحسن مفيش مشاكل أغيره
    واحة المزاج - أشكال الأدب المختلفة قصة شعر زجل .. كل ما نتمناه
    دماغ عالية - ركن المسابقات و الألعاب و الفوازير
    خليك معانا - ركن الاستفتاءات و استطلاعات الرأي عن كل حاجة الكلية و الأسرة و ممكن نفتكس أسئلة نبتكر يعني
    خيوط و خطوط - خطوط الموضة الجديدة و لو العالمية قوي يبقى تمااااااام جداً

    طبعاً أرحب بكل مقترحاتكم و آرائكم و أفكاركم
    بس أنا هابدأ الشغل و مش هاستنى إن شاء الله
    avatar
    pondoaaa19
    مديرة

    المساهمات : 112
    تاريخ التسجيل : 03/12/2008
    العمر : 29

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  pondoaaa19 في الأحد ديسمبر 21, 2008 10:06 pm

    حتى يا oja قسم الشكاوى والمشكلات فى المجلة وفى ابواب المجلة قولى بوابة مشاكلنا
    avatar
    fozdoaa
    مقرري اللجان

    المساهمات : 81
    تاريخ التسجيل : 02/12/2008
    العمر : 28

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  fozdoaa في الأحد ديسمبر 21, 2008 11:02 pm

    مبدئيآ اسامى الابواب حلوة
    فزدقة رياض الاطفال
    avatar
    Ojamajo Doremi
    مقرري اللجان

    المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 28/11/2008

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  Ojamajo Doremi في الأحد ديسمبر 21, 2008 11:12 pm

    تمااااااام
    أشكركم بجد على تفاعلكم
    و يا رب الباقيين يدخلوا يقولوا رأيهم
    avatar
    fozdoaa
    مقرري اللجان

    المساهمات : 81
    تاريخ التسجيل : 02/12/2008
    العمر : 28

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  fozdoaa في الإثنين ديسمبر 22, 2008 12:21 am

    انا نفسى كمان نعمل ركن فى المجلة
    ونحط فيه صندوق صغير خالص ولو حتى بالناصبيان
    ويكون خاص بالمشكلات النفسية ونحاول نحلها
    اكيد ده حيكون ليه اثر طيب فى تفاعل البنات
    معانا وانضمامهم لينا
    ونعمل ركن لاجدد النكت
    وممكن نعمل ركن لاعادة تصنيع اوتشكيل المخلفات
    وتدويرها ونضع فيه كيفية انتاج اعمال فنية
    واشغال يدوية بأقل الخامات ومن المستهلكات
    وممكن نعمل ركن لاغرب الصور

    فزدقة
    avatar
    Ojamajo Doremi
    مقرري اللجان

    المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 28/11/2008

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  Ojamajo Doremi في الإثنين ديسمبر 22, 2008 9:45 am

    يا فزردقة أنا باتكلم دلوقتي على مجلة مطبوعة مش مجلة حائط
    المجلة هتبقى عبارة عن ورقة واحدة وش و ظهر أو على حسب المتاح أمامنا
    هي الفكرة كويسة جداً
    بس ممكن تتعمل مع مجلة الحائط مش مع دي

    أنا بقى فكرت دلوقتي اننا نعمل إيميل للمجلة
    و ممكن نعمل للأسرة واحد
    بس أنا ممكن أعمل للمجلة واحد و أي بنت تحب تشارك معانا ممكن تبعتلنا المشاركات بتاعتها عن طريق الميل لو هي مش بتلاقينا أو مش فاضية في الكلية
    إيه رأيكم ؟
    avatar
    pondoaaa19
    مديرة

    المساهمات : 112
    تاريخ التسجيل : 03/12/2008
    العمر : 29

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  pondoaaa19 في الإثنين ديسمبر 22, 2008 11:32 am

    واحنا متشكرين اوى انك اعتى وفكرتى فيها Twisted Evil Smile حلوة اسامى الابواب يا oja
    avatar
    fozdoaa
    مقرري اللجان

    المساهمات : 81
    تاريخ التسجيل : 02/12/2008
    العمر : 28

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  fozdoaa في الجمعة ديسمبر 26, 2008 11:21 am

    انا كنت فاكراكى تقصدى مجلة حائط ياojamajo
    بس اتمنى انها لما تتنفذ تكون بشكل مبتكر
    يعنى مش حاجة تقليدية ولو حتى فى الشكل

    صحيح انتى ليه منزلتيش الشعاراللى اتفقنا عليه؟؟؟
    لومحتاجة مساعدة فيه قولى وانا معاكى عشان نحطة مكان
    الصورة المستفزة اللى برة على الصفحة الرئيسية دى
    عشان بجد مدايقانى اوى ...ماشى
    فـــــــزدقــــــــة
    avatar
    pondoaaa19
    مديرة

    المساهمات : 112
    تاريخ التسجيل : 03/12/2008
    العمر : 29

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  pondoaaa19 في السبت يناير 03, 2009 8:53 pm

    اهى اتحتت اهية بس عايزة تعديل
    avatar
    fozdoaa
    مقرري اللجان

    المساهمات : 81
    تاريخ التسجيل : 02/12/2008
    العمر : 28

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  fozdoaa في الإثنين يناير 05, 2009 6:39 pm

    انا حاسة انك يا ojamajo بتحاولى تنرفزينى
    بالصور اللى انتى عمالة تحطيها على المنتدى
    فى الاول تحطى صورة تستفزنى لانها مش ليها معنى
    ودلوقتى بتحطى صورة ليها معنى بس شكلها ينرفز
    ومش متظبطة
    avatar
    pondoaaa19
    مديرة

    المساهمات : 112
    تاريخ التسجيل : 03/12/2008
    العمر : 29

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  pondoaaa19 في الثلاثاء يناير 06, 2009 12:33 am

    براحة عليها شوية يا فذدقة دية شايلة حمول كتيرة اوى دية قربت توقع بيها Laughing Laughing Laughing
    avatar
    Ojamajo Doremi
    مقرري اللجان

    المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 28/11/2008

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  Ojamajo Doremi في الأحد يناير 18, 2009 2:27 pm

    متشكرين يا ست فزدقة
    ميرسي ميرسي
    و بعدين مش أنا اللي أقع يا طنط بندقة
    بس كتر خيرك انك رديتي عليها
    أنا لسة واخدة بالي من الحكاية دي دلوقتي
    طب تستاهلي اللي عملته بقى
    أحسن

    المهم نرجع لموضوعنا
    أنا قلت هاغير اسم واحد المزاج و تبقى افتكاساتنا زي ما هي في المنتدى
    و حطيت فيها موضوع " أهو ده اللي مجنني "
    انتوا إيه رأيكم ؟
    و أحط إيه تاني في العدد صفر
    أنا هاحاول أخلصه و أطبعه و بكره يتوزع على البنات

    مستنياكي يا بندقة
    بسرررررررررعة

    أنا هاروح أتغدى
    تيجي معاياو نتفاهم على الأكل ؟
    ^ـ^
    avatar
    pondoaaa19
    مديرة

    المساهمات : 112
    تاريخ التسجيل : 03/12/2008
    العمر : 29

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  pondoaaa19 في الأحد يناير 18, 2009 2:34 pm

    افتكاساتنا احلى فعلا
    من واحة المزاج والمواضيع حلوة تمام كدة بس حد تانى ياريت يعبرنا ونلاقى تفاعل من البنات بعد الامتحانات لما نشوف بعد الامتحانات هيكون فى مشاركات ولا لا
    avatar
    pondoaaa19
    مديرة

    المساهمات : 112
    تاريخ التسجيل : 03/12/2008
    العمر : 29

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  pondoaaa19 في الأحد يناير 18, 2009 2:36 pm

    نسيت لقولك روحى اتغدى بالهنا والشفا بس كلى كويس علشان الحمول اللى شيلاها دى على كتفك
    avatar
    pondoaaa19
    مديرة

    المساهمات : 112
    تاريخ التسجيل : 03/12/2008
    العمر : 29

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  pondoaaa19 في الإثنين يناير 19, 2009 8:47 pm

    ياريت يا ojaنعمل ركن لللامثال الشعبية ونوضح انى الايجابى وانى السلبى وكدة هنستفيد كتير منها وخصوصا ان فى كتير من الامثال بصراحة صح ومظبوطة وبتليق على مواقف كتيرة اوى ياريت تردى عليا ولو اجمعنا عليها حتيها فى العدد
    بندقة رياض الاطفال
    avatar
    Ojamajo Doremi
    مقرري اللجان

    المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 28/11/2008

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  Ojamajo Doremi في الإثنين يناير 19, 2009 10:01 pm

    جميلة الفكرة على فكرة
    و لو حبة تبعتيلي و اكتبها باسمك يبقى تمام
    أو هاكتبها أنا مش مشكلة
    زي ما تحبي
    و أكيد طبعا من أول عد يا بنتي
    انتي بتهزري ؟
    هو في غيركوا اسمه ينور في العدد ؟
    ^ـ^
    avatar
    fozdoaa
    مقرري اللجان

    المساهمات : 81
    تاريخ التسجيل : 02/12/2008
    العمر : 28

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  fozdoaa في الجمعة يناير 23, 2009 9:51 am

    انا عندى امثال كتيرة اوىىىىىىىىىى
    لو عاوزين ممكن ابعتهالكو
    وبعدين حكاية الاسامى مش حتفرق
    انا بعتبر اننا كلنا واحد
    وبما اننا اسرة واحدة مفيش فرق خالص
    avatar
    pondoaaa19
    مديرة

    المساهمات : 112
    تاريخ التسجيل : 03/12/2008
    العمر : 29

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  pondoaaa19 في الجمعة يناير 23, 2009 11:35 am

    مش حكاية فعلا اسامى انا كان من وجهة نظرى انزل مثل شعبى كل فترة بسيطة مثلا كل يومين انزل ونبدا نقول المثل دة ايجابى ولا سلبى ونقول لو حد قابلة موقف يمشى مع المثل دة وكدة يعنى ويا جماعة مش انا بس انزل احنا كلنا عشان احنا اسرة واحدة بس لو حد عايز ينزل يبقى كل يومين علشان ندى فرصة للى عايز يقول راية فى المثل ويارييييييييييييييييييييييييت يبقى ما بنا روح حلوة Laughing Laughing Laughing Laughing

    yoty.آخر شقاوة

    المساهمات : 8
    تاريخ التسجيل : 20/01/2009

    رد: العدد صفر من مجلة فتيات أون لاين

    مُساهمة  yoty.آخر شقاوة في الخميس يناير 29, 2009 5:43 pm

    اسامي الابواب جميلة جداوخصوصا افتكساتنا
    لكن هل هيكون في المجلة جزء خاص بالاطفال
    ولا دي هكون مجلة عامة
    وبعدين ايه اخبار مجلة الاطفال

      الوقت/التاريخ الآن هو السبت نوفمبر 18, 2017 12:01 pm