فتيات أون لاين

مرحباً بكم في منتدى أسرة فتيات أون لاين بكلية رياض الأطفال - جامعة القاهرة أهلاً و مرحباً بكم


    شر البلية ما يضحك

    شاطر
    avatar
    Ojamajo Doremi
    مقرري اللجان

    المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 28/11/2008

    شر البلية ما يضحك

    مُساهمة  Ojamajo Doremi في الثلاثاء يناير 27, 2009 1:01 pm

    إزيكم يا بناويت ؟

    بعد موضوع بندقتي حبيت أحط أنا كمان واحد

    المثل بيقول
    " شر البلية ما يضحك "

    يالا مستنياكوا
    و شوفوا كلامي الأول
    ^ـ^
    Wink
    avatar
    Ojamajo Doremi
    مقرري اللجان

    المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 28/11/2008

    رد: شر البلية ما يضحك

    مُساهمة  Ojamajo Doremi في الثلاثاء يناير 27, 2009 1:02 pm

    بصراحة بقى

    أنا شايفة إنه أمثلته في الكلية كتييييييييييييييييييير
    عدوا معايا :

    1- أما نبقى في المكتبة - كريستال أو كاميرا - و مطلوب مننا شغل آآآآآآآآآآآآآد كده affraid
    و عمالين بنجري من دي لدي عشان نجمع الخامات المطلوبة و نروح جرييييييييييي عشان نلحق نخلص الهم اللي ما يتلم اللي ورانا - قصدي هموم
    و تروحوا
    و تاني يوم نلاقي البنات متنحة
    في إيه يا بنتي إنتي مش نايمة ؟
    مش نايمة ؟ ده أنا نايمة و نص امبارح
    طب و الشغل
    ما حضرتك أنا نسيت :
    - أجيب شعلة - أو غرا أو أوهو أي لزق
    - أكبر الصورة الأساسية
    - مقص لأن بتاعي اتكسر
    - كتر
    - خامة أساسية في الشغل

    و اتفرجي بعدها على حالو التهييس و الفصلان بعدها
    و نكركر
    و كلنا هنطق من جنابتنا
    بذمتكو مش فعلاً
    شر البلية ما يضحك ؟
    ههههههههههههههههههههههااااااااي
    Laughing Laughing
    Mad
    avatar
    Ojamajo Doremi
    مقرري اللجان

    المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 28/11/2008

    رد: شر البلية ما يضحك

    مُساهمة  Ojamajo Doremi في الثلاثاء يناير 27, 2009 1:10 pm

    نكمل عد :
    2- الامتحانات
    تبقي مذاكرة المادة عشرة على عشرة
    و تروحي الكلية ، و تلاقي حاجة مما يلي :
    - البنات بيقولولك مش مذاكرين و بيصوتوا و كل واحدة بتسألك سؤال من حتة شكل في المنهج و انت تردي على دي و تجاوبي لدي و تبقى دماغك بتوننننننننننننننننننن drunken
    و انتي مش طايقة نفسك
    و تخرجي تلاقيهم حالين الامتحان على سنجة عشرة
    و يمكن أحسن منك كمان
    و آل إيه ، مكنوش مذاكرين

    - تدخلي الامتحان تتنحي في الورقة Shocked Shocked
    أنا فاكرة السؤال ده scratch
    أنا عارفة مكان الإجابة
    أيوة أيوة أنا Rolling Eyes ... مش فاكرة pale
    الله الله الله على الحالة

    ده كده في حالة النظري
    النقطة الأولى بتتكرر في العملي برضه

    بس العملي بقى :
    - تدخلي عند الدكتورة و تجيب السؤال
    تقوم الإجابة تطير بعيييييييييييد
    يا بنت الحلال أنا كنت لسه فاكراكي على باب المكتب Mad Mad
    منك لله يا مفترية - الإجابة مش الدكتورة أو الدكتور ^ـ^
    و أول ما تلفي بعد ما الدكتور يقول انصراف
    تفتكريييييي
    ههههههههههههههههه

    فعلااااااااااا

    شر البلية ما يضحك
    ههههههههههههههااااي

    بس بصراحة مجربتش غير أول حاجة بس
    و مش عايزة يحصلي الاتنين التانيين
    كل واحد يعمل اللي عليه study study و يرمي تكاله على ربنا
    صح ؟
    avatar
    tota

    المساهمات : 10
    تاريخ التسجيل : 29/12/2008
    العمر : 28

    رد: شر البلية ما يضحك

    مُساهمة  tota في الثلاثاء يناير 27, 2009 3:40 pm

    ههههههههههههههههههههههههههههه
    تمام
    فعلا شر البلية ما يضحك
    مفيش اضافة بعد اللى انتى قولتيه
    هو ده ملخص حال بنات رياض اطفال
    ورانا بلاوى متلتله وروحنا حلوة
    شغالين ضحك
    ههههههههههههههههههه
    avatar
    Ojamajo Doremi
    مقرري اللجان

    المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 28/11/2008

    رد: شر البلية ما يضحك

    مُساهمة  Ojamajo Doremi في الثلاثاء يناير 27, 2009 7:20 pm

    ماشي يا ستي
    منورة
    بس كبري الخط و بلاش الروز
    المنتدى أصلا كله روز
    عمتيني على ما قريت الرد
    هههههههههه
    و ده يندرج تحت المثل برضه
    آدي تالت حاجة أهي
    Laughing Laughing Laughing Laughing
    avatar
    pondoaaa19
    مديرة

    المساهمات : 112
    تاريخ التسجيل : 03/12/2008
    العمر : 28

    رد: شر البلية ما يضحك

    مُساهمة  pondoaaa19 في الثلاثاء يناير 27, 2009 10:55 pm

    بجد يا ojaانتى مش سبتى حاجة خالص نقولها على المثل انتى قومتى بالواجب واكتر وقولتى كل اللى احنا عايزين نقولوا بخصوص المثل دة وبجد الكلية دية بجد ينطبق عليها المثل دة والله بجد علشان احنا من كتر البلاوى اللى بنشوفها فى الكلية وبتحصلنا فيها بنضحك وسط الشغل اللى فيها دة فبجد الكلية دية عايزة المثل دة وبجد شر البلية ما يضحك
    وهههههههههههههههههههههههههههه
    avatar
    Ojamajo Doremi
    مقرري اللجان

    المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 28/11/2008

    رد: شر البلية ما يضحك

    مُساهمة  Ojamajo Doremi في الأربعاء يناير 28, 2009 2:18 pm

    صح ؟
    هي الكلية نفسها
    تفطس من الضحك
    كوكتيل عجييييييييييييييب
    بس يالا
    أهي كلية تضحك وسط العالم اللطيف اللي احنا فيه
    صحيح يا رجالة
    مبروك على الكرسي أوباما
    و عقبال ما يفوق و يروق
    و يدوس بالجزمة على حاجات كتييييييير
    ^ـ^
    نسينا نهني الراجل على فكرة
    ههههههههههه
    avatar
    pondoaaa19
    مديرة

    المساهمات : 112
    تاريخ التسجيل : 03/12/2008
    العمر : 28

    رد: شر البلية ما يضحك

    مُساهمة  pondoaaa19 في الخميس يناير 29, 2009 7:54 pm

    بجد انهردة ينطبق عليا هذا المثل فى اللى حصلى فى الامتحان بجد الامتحان جميل جدااااااااا بس العيب كدة فينا احنا يعنى فى انى مش شفت السؤال وتكملة السؤال واشوفة بعد الامتحان واللى يضحك اكتر انى عرفة اجابة السؤال كويس انا بجد اللى عملتة بعد كدة انى ضحكت على البلية والعمى اللى انا فية فبجد عرفت قيمة المثل دة فعلا شر البلية ما يضحك Very Happy Very Happy Very Happy
    avatar
    Ojamajo Doremi
    مقرري اللجان

    المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 28/11/2008

    رد: شر البلية ما يضحك

    مُساهمة  Ojamajo Doremi في الخميس يناير 29, 2009 8:02 pm

    آه يا بنتي انتي هتقوليلي
    ده انتي بالذات كنتي مهيسة على الآخر و نازلة ضحك
    ربنا يعينا و يستر على النتيجة يا بنتي
    avatar
    fozdoaa
    مقرري اللجان

    المساهمات : 81
    تاريخ التسجيل : 02/12/2008
    العمر : 28

    رد: شر البلية ما يضحك

    مُساهمة  fozdoaa في الإثنين فبراير 02, 2009 2:26 pm

    طب انا مش عارفة ليه فعلا لما بتحصل لنا حاجة كدة يعنى بنقعد نضحك
    بس فعلا شر البلية ما يضحك انا لقيت نفسى كدة طول الامتحانات
    سبحان الله ابقى خارجة عندى اخطاء كتيرة فى الامتحان واقعد اضحك
    الواحد من كتر الهم اللى بيبقى فيه والبلاوى اللى بتقابله بيقعد يضحك
    انا لقيت مقولة عجبتنى اوى وماشية مع الموضوع برده

    "علمتنى الايام ان اصعب انواع البكاء هو الضحك وقت المحنة
    "
    avatar
    pondoaaa19
    مديرة

    المساهمات : 112
    تاريخ التسجيل : 03/12/2008
    العمر : 28

    رد: شر البلية ما يضحك

    مُساهمة  pondoaaa19 في الإثنين فبراير 02, 2009 4:05 pm

    ما احنا يا بنتى لو مش ضحكنا على الحاجات اللى بتحصل لينا هيجلنا حاجة فى دماغنا ان كان مجلناش مع انى حاسة اننا خلاص على وشك الجنااااااااااااااان وربنا يلطف بينا بئة واحنا بنطلب دعااااااااااا الجميع لينا Sad Sad Sad
    avatar
    fozdoaa
    مقرري اللجان

    المساهمات : 81
    تاريخ التسجيل : 02/12/2008
    العمر : 28

    رد: شر البلية ما يضحك

    مُساهمة  fozdoaa في الإثنين فبراير 02, 2009 9:37 pm

    عندك حق يا بندقتى
    بس انتى متأكدة انناعلى وشك الجنان
    ياريت كل الناس تدعيلنا فعلا

      الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء سبتمبر 20, 2017 1:03 pm